dopasowanie

sprawdź nasze AKTUALNOŚCI

projekt i nadzór

wsparcie procesu realizacyjnego

Kompleksowa Obsługa

zwracamy uwagę na szczegóły i nadzorujemy wykonanie

Jakość

najlepsza przestrzeń publiczna -1 miejsce w 2015 i 2012 roku

Architektura

dostarczamy wysokiej jakości architekturę

Doświadczenie

zmieniamy przestrzeń miejską od 2000 roku

Design

Innowacyjny design - sprawdź nasze portfolio

otwarte umysły

zespół gotowy do podejmowania największych wyzwań

Zmodernizowany dworzec w Ząbkach – mały ale bardzo ważny obiekt zrealizowany wg naszej dokumentacji!

Zmodernizowany dworzec w Ząbkach – mały ale bardzo ważny obiekt zrealizowany wg naszej dokumentacji!

21.03
2025

Prace przy przebudowie niewielkiego dworca w podwarszawskich Ząbkach rozpoczęły się w 2023 r. Obiekt został poddany kompleksowej modernizacji przy zachowaniu jego historycznego charakteru. Budynek ten był jednym z wielu typowych dworców-poczekalni, które budowano w aglomeracji warszawskiej m.in. przy liniach grodziskiej czy otwockiej. Wybudowano go w 1952 r. według projektu inż. Kazimierza Brandta. Choć ma bardziej uproszczoną formę, to nawiązuje wyglądem do przedwojennych skrzydlatych wiat, których architekt był współautorem. Kształtem bryły budynek przypomina nadwozie wagonów osobowych z lat 30. XX w., Przypadkowe nie są również wysokość ułożenia płytek na elewacji uwydatniająca kształt wagonu, a także stolarka okienna o podziałach przypominających okna wagonowe. Renowacji poddano klinkierowe płytki, a tynki wykonane zostały na wzór historycznych. Nowe, ale nawiązujące do dawnych są okna i drzwi oraz zegary. Pod wiatami zaprojektowano otwarte poczekalnie osłonięte szklanymi ściankami z ławkami i przysiadkami, a także gablotami na rozkłady jazdy pociągów.

Wnętrze również nawiązuje do starego wagonu, stąd wyposażenie poczekalni w drewniane ławki. Interesującymi elementami aranżacji są też odrestaurowany piec kaflowy oraz posadzka z geometrycznym wzorem. Przebudowa dworca to nie tylko inwestycja w poprawę jego estetyki, ale też w komfort pasażerów i ekologię. W budynku wprowadzono różne rozwiązania z myślą osobach z niepełnosprawnościami, w tym oznaczenia w alfabecie Braille’a i mapy dotykowe dworca. Zastosowano energooszczędne oświetlenie i panele fotowoltaiczne, a pracą urządzeń i instalacji (w tym systemów bezpieczeństwa) steruje system inteligentnego zarządzania budynkiem kontrolujący zużycie energii elektrycznej, cieplnej i wody. Integralną częścią inwestycji jest zagospodarowanie części terenu wzdłuż ul. 3 Maja. Powstały: nowy chodnik, parking na 25 pojazdów, w tym miejsca kiss&ride, wiata z 30 stojakami na rowery i stacją do ich naprawy.

BRAWO DLA ZESPOŁU PROJEKTANTÓW.

źródło: PKP SA ; foto: PKP SA

WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ:  https://tvn24.pl/tvnwarszawa/okolice/zabki-dworzec-kolejowy-po-remoncie-przywrocili-jego-historyczny-wyglad-st8372993


Nagroda w Konkursie Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa BUDOWA ROKU
16.10.2024

Centrum Przesiadkowe z Zabrzu naszego autorstwa uzyskało nagrodę II stopnia w  jednym z najbardziej prestiżowych przeglądów inwestycji zrealizowanych w 2023 roku.

Jest nam niezmiernie miło szczególnie, że praca i sposób myślenia o całościowych (choć wymagającym dłuższego czasu) rozwiązaniach kompleksowej obsługi ruchu pasażerskiego w mieście został zauważony i doceniony przez specjalistów z branży projektowania.

Konkurs  Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa  „Budowa Roku” (organizowany od ponad 30. lat) pod patronatem Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Polskiej  Izby Inżynierów Budownictwa, jest już trwale wpisany w historię polskiego budownictwa.

Docelowym zamierzeniem Inwestora bezpośrednio przy obiekcie znajdzie się dworzec PKP, a przestrzeń centrum przesiadkowego  będzie realizowała – oprócz wspólnych poczekalni – także funkcje parkingów i element integralnego systemu organizacji komunikacji publicznej w mieście.

W ramach  systemu organizacji komunikacji publicznej w mieście (której nagrodzony obiekt stanowi element) przewidziano realizację punktowych, lokalnych centrów przesiadkowych – o zróżnicowanym charakterze (transport indywidualny, taxi, minibus, przesiadki pozamiejskie, ponadlokalny transport autobusowy, międzynarodowy transport autobusowy, integracja z transportem tramwajowym, wewnętrzne połączenia między punktami przesiadkowymi). Punty te zlokalizowano w bezpośrednim sąsiedztwie wylotów na trasy krajowe: DK88, DTS, Autostrada. Zintegrowane rozwiązanie połączonych punktów ma na celu zapewnię ograniczenia ruchu oraz  czytelny i prosty system obsługi pasażera, mieszkańca i podróżnego.

 

Poprzednia aktualność